Niniejsze ogólne warunki umowy (zwane dalej „OWU”) są ogólnymi warunkami umów dostawy, sprzedaży oraz świadczenia usług zawieranych przez SONICTECH Ultrasonics Plec Spółka komandytowa, jako Dostawcą, Sprzedawcą lub Usługodawcą adres: Wrocki 1, 87–423 Wrocki, zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym – Rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy w Toruniu, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000621621, NIP: 5030079256, REGON: 364650730.
§ 1. Definicje
Następujące definicje stosowane w OWU mają znaczenie przypisane im poniżej:
- OWU – niniejsze Ogólne Warunki Umów;
- Spółka - SONICTECH Ultrasonics Plec Spółka komandytowa.
- Klient – przedsiębiorca zawierający ze Spółką umowę sprzedaży, umowę dostawy Produktów lub umowę świadczenia usług w odniesieniu do Produktów.
- Produkty – wszystkie towary wytwarzane i sprzedawane lub dostarczane Klientowi w ramach działalności gospodarczej prowadzonej przez Spółkę.
- Umowa – umowa sprzedaży, dostawy lub świadczenia usług zawierana między Spółką a Klientami.
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740 ze zm.)
- Oferta – propozycja zawarcia Umowy, skierowana przez Spółkę do Klienta lub przez Klienta do Spółki, pod rygorem nieważności wyrażona w formie pisemnej lub w formie wiadomości email, wyrażająca wolę zawarcia Umowy oraz wskazująca istotne postanowienia Umowy, w szczególności cenę, termin i warunki płatności oraz elementy określone w § 4 ust. 2 OWU.
§ 2. Zakres zastosowania
- Zamówienia Produktów, przyjęcie i akceptacja Ofert oraz zawieranie Umów dokonywane są wyłącznie na podstawie niniejszych OWU, które stanowią integralną część każdej Oferty oraz każdej Umowy zawieranej przez Spółkę z Klientem, także wówczas, gdy w poszczególnych przypadkach nie powołano się na nie w sposób wyraźny.
- Jakiekolwiek warunki realizacji Umowy zawarte w dokumentach Klienta (np. ogólnych warunków umów, wzorach umów i regulaminach stosowanych przez Klienta) niezgodne lub wykraczające poza postanowienia Umowy zawartej pomiędzy Spółką i Klientem, a w szczególności w OWU, nie są wiążące dla Spółki. Brak wyraźnego sprzeciwu Spółki wobec jakichkolwiek warunków innych niż zawarte w Umowie, jak i faktyczne wydanie Produktów przez Spółkę nie może być w żadnym wypadku interpretowane, jako akceptacja innych warunków umownych niż zawarte w Umowie, a w szczególności w OWU.
- OWU mogą zostać przyjęte przez Klienta jedynie bez zastrzeżeń. Zmiany lub wyłączenie postanowień OWU co do ich całości lub części wymaga jednoznacznego wyrażenia takiej woli przez obie Strony Umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Zmiany lub wyłączenia OWU mają zastosowanie wyłącznie do Umowy, w odniesieniu do której zostały uzgodnione.
- Pracownicy i współpracownicy Spółki nie mają umocowania do wyłączenia stosowania OWU lub do włączania do Umowy jakiegokolwiek innego wzorca umowy stosowanego przez Klienta, chyba, że coś innego wynika jednoznacznie z pełnomocnictwa udzielonego przez Spółkę w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- Nieskorzystanie przez Spółkę z jakiegokolwiek prawa wynikającego z Umowy, w szczególności z OWU nie może być interpretowane jako zrzeczenie się takiego prawa.
- OWU obowiązują w odniesieniu do wszystkich Ofert oraz Umów, począwszy od 01 styczni8a 2023 r. i tracą moc z chwilą ich zastąpienia przez Spółkę nowymi postanowieniami OWU.
§ 3. Produkty
- Informacje, cenniki, foldery, rysunki, zdjęcia, opisy, wymiary, parametry techniczne i użytkowe oraz inne materiały reklamowe i handlowe dotyczące Produktów, dostępne powszechnie, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, lecz jedynie zaproszenie do negocjacji.
- Spółka zastrzega sobie prawo do stałego rozwoju Produktów. Z tego powodu informacje, cenniki, foldery, rysunki, zdjęcia, opisy, wymiary, parametry techniczne i użytkowe oraz inne dane dotyczące Produktów są tylko w przybliżeniu miarodajne. Stają się one wiążące tylko w przypadku ich pisemnego potwierdzenia przez Spółkę.
- Oferowane i dostarczane przez Spółkę Produkty przeznaczone są tylko do tzw. normalnego użytku, a w szczególności nie są przeznaczone do używania w warunkach nietypowych, niebezpiecznych, zagrażających zdrowiu, bezpieczeństwu lub nadmiernie je eksploatujących.
- Spółka zastrzega, że Produkty są urządzeniami specjalistycznymi, którymi mogą się posługiwać wyłącznie osoby wykwalifikowane w tym zakresie. Jakiekolwiek używanie Produktów wymaga zachowania najwyższej ostrożności, korzystania z Produktu zgodnie z wszelką dokumentacją dostarczaną wraz z Produktem, a także z zachowaniem zasad BHP i najlepszej wiedzy technicznej.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za używanie Produktów w sposób sprzeczny z treścią § 3 ust 4 powyżej.
§ 4. Oferta i zamówienie
- W celu zawarcia Umowy Klient składa zamówienie Spółce poprzez kontakt z handlowcem, który przygotował ofertę (na jego email lub adres alternatywny: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).
- Zamówienie klienta powinno zawierać co najmniej:
- Dane Produktu;
- Szczegółowe parametry techniczne Produktu wskazane przez Spółkę,
- Dane Klienta wskazane przez Spółkę;
- Sugerowany termin dostawy Produktu;
- Sposób odbioru Produktu
- Adres dostawy Produktu
- Nr oferty lub jej data
- Nr PO (zamówienia zakupowego) zamawiającego
- Adres do Faktury
- Nazwa zamówionych produktów, ilość i uzgodniona cena.
- Zamówienie złożone przez Klienta w formie elektronicznej wiąże go bez względu na to, czy Spółka potwierdzi jego otrzymanie.
- Wszelkie prawem przewidziane możliwości milczącego (dorozumianego) przyjęcia zamówienia przez Spółkę zostają wyłączone.
- Spółka zastrzega sobie prawo do nieprzyjęcia zamówienia Klienta.
- W przypadku przyjęcia przez Spółkę zamówienia Klienta z zastrzeżeniami, Klient związany jest treścią tych zastrzeżeń, o ile nie przedstawi on niezwłocznie, nie później niż w terminie 72 godzin (licząc od momentu wysłania przez Spółkę zastrzeżeń do Klienta) swoich ewentualnych uwag do zastrzeżeń Spółki (decyduje data otrzymania wiadomości przez Spółkę). W przypadku braku wiadomości zwrotnej z zastrzeżeniami w wyznaczonym terminie, uznaje się, że Klient zaakceptował bez uwag zamówienie z zastrzeżeniami Spółki.
- Potwierdzenie przyjęcia zamówienia będzie każdorazowo wysyłane drogą elektroniczną lub pisemną. Wystawienie przez Spółkę faktury / faktury zaliczkowej/ proformy lub innego dokumentu wskazującego warunki płatności zaliczki i przesłanie go drogą elektroniczną do Klienta jest równoznaczne z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia.
- Akceptacja Oferty lub złożenie zamówienia jest równoznaczne z oświadczeniem Klienta, że akceptuje on niniejsze OWU.
- Wszystkie Oferty składane przez Spółkę pozostają ważne przez okres wskazany w ofercie.
§ 5. Zawarcie oraz zakres Umowy
- Do zawarcia Umowy dochodzi z chwilą wystąpienia każdego z poniższych zdarzeń:
- wysłania przez Spółkę potwierdzenia przyjęcia zamówienia Klientowi drogą elektroniczna lub pisemną, zgodnie z § 4 ust. 7 OWU bądź
- otrzymania przez Spółkę akceptacji Oferty przez Klienta bądź
- akceptacji przez Klienta zamówienia z zastrzeżeniami Spółki zgodnie z § 4 ust. 6 OWU.
- Najpóźniej w chwili złożenia zamówienia Klient jest zobowiązany do poinformowania Spółki o przepisach i normach obowiązujących w kraju przeznaczenia, o ile mają one wpływ na Produkty, a w szczególności na ich bezpieczną eksploatację, dostawę i transport oraz warunki bezpieczeństwa i higieny pracy które muszą zostać dotrzymane w kraju przeznaczenia. W pozostałych przypadkach Produkty są zgodne z przepisami obowiązującymi w miejscu siedziby Spółki, a za wszelkie dostosowania do przepisów i norm kraju przeznaczenia odpowiedzialność ponosi Klient.
- Wyłączona zostaje możliwość milczącej akceptacji przez Spółkę warunków wykonania, materiałów, cech oraz właściwości Produktów, warunków dostawy i transportu Produktów oraz warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, wynikających z uregulowań zawartych w dokumentach Klienta, w tym związanych z przepisami i normami obowiązującymi w kraju przeznaczenia, o ile nie zostaną one jednoznaczne potwierdzone przez Spółkę w formie pisemnej lub w formie wiadomości email.
- O zakresie i wykonaniu Umowy decyduje wyłącznie potwierdzenie zamówienia lub Oferta wraz ze wskazanymi w nim dokumentami. Wszelkie dodatkowe usługi będą zafakturowane osobno.
- Strony wskazują, iż Umowa jest bezpośrednio związana z działalnością gospodarczą lub zawodową Klienta. W innym przypadku Klient jest zobowiązany powiadomić o tym Spółkę najpóźniej w chwili złożenia zamówienia.
- Klient zobowiązuje się do niezwłocznego zawiadomienia Spółki o każdorazowej zmianie swojej siedziby lub miejsca zamieszkania, adresu dla doręczeń korespondencji i danych kontaktowych, w tym adresu poczty elektronicznej email. Brak zawiadomienia powoduje, że doręczenia dokonane na adresy wskazane w zamówieniu lub innych porozumieniach, uważane są za skuteczne.
§ 6. Warunki płatności i cena
- Jeżeli nie uzgodniono inaczej, ceny Produktów są cenami netto, do których należy doliczyć podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości obowiązującej w dniu wystawienia faktury.
- Jeśli Spółka nie postanowiła inaczej ceny wyrażone są w złotówkach/ euro.
- Dodatkowe koszty realizacji Umowy, takie jak ubezpieczenia, transport, zezwolenia urzędowe, podatki, cła i pozostałe opłaty ponosi Klient.
- Klient upoważnia Spółkę do wystawiania faktur VAT bez podpisu Klienta i wysłania ich pocztą elektroniczną lub na adres email wskazany przez Klienta.
- Jeśli między datą zawarcia, a datą wykonania Umowy koszty leżące u podstaw kalkulacji ceny ulegną zmianie, Spółka jest uprawniona do odpowiedniego dostosowania cen wskazanych w potwierdzeniu zamówienia.
- Jeśli Spółka nie postanowiła inaczej Klient zobowiązany jest do uregulowania należności za Produkty, w terminie określonym w odpowiedniej fakturze, liczonym od daty wystawienia faktury, przelewem na konto Spółki określone w fakturze.
- Spółka zastrzega sobie prawo żądania zaliczki w terminie i wysokości określonej przez Spółkę.
- Za datę płatności przyjmuje się datę zaksięgowania środków pieniężnych na rachunku bankowym Spółki.
- Dopuszcza się częściową realizację zamówienia i wystawanie faktur w związku z częściową realizacją zamówienia. W takim wypadku Strony określą w formie pisemnej lub w formie wiadomości email wielkości poszczególnych części, terminy ich realizacji oraz częściową płatność.
- Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia Klienta z obowiązku zapłaty pełnej ceny Produktu i wszelkich kosztów związanych z Umową.
§ 7. Opóźnienia płatności
- Spółka może uzależnić przyjęcie zamówienia lub Oferty od ustanowienia przez Klienta zabezpieczenia płatności w formie, zakresie i terminie określonym przez Spółkę, w szczególności (lecz nie wyłącznie) polegającego na uiszczeniu wartości oferty w formie przedpłaty w wysokości 100% ceny Produktu lub ustanowieniu gwarancji płatności lub poręczenia osoby trzeciej.
- W przypadku opóźnienia z zapłatą, z jakiegokolwiek tytułu:
- Spółka ma prawo do natychmiastowego wstrzymania realizacji wszelkich Umów i zamówień na rzecz Klienta;
- Spółka ma prawo naliczania maksymalnych odsetek ustawowych za opóźnienie.
- Jeśli istnieje podstawa do przypuszczenia, że Klient nie wywiąże się ze swojego zobowiązania płatniczego, w szczególności w razie wszczęcia postępowania zmierzającego do uregulowania zobowiązań Klienta (np. w przypadku likwidacji lub postępowania egzekucyjnego) Spółka jest uprawniona do uwarunkowania dalszej realizacji swoich zobowiązań względem Klienta od dokonania przez Klienta wedle wyboru Spółki:
- płatności z góry,
- przedstawienia zabezpieczeń w formie wskazanej przez Spółkę
- wykonania innych zobowiązań wskazanych przez Spółkę.
- Jeżeli płatność z góry, zabezpieczenie lub inne zobowiązanie nie zostaną dokonane również po upływie wyznaczonego przez Spółkę terminu, Spółka będzie uprawniona, w granicach dopuszczalnych prawem, do odstąpienia z winy Klienta od wszystkich albo wybranych Umów zawartych z Klientem, w szczególności w odniesieniu do jeszcze niewydanych Produktów, z takim skutkiem, że wygasają wszystkie roszczenia Klienta względem Spółki z tytułu niewydanych Produktów.
- W przypadku braku wskazań Klienta, Spółka jest uprawniona, w zakresie dopuszczonym przez obowiązujące przepisy prawa, zarachować płatności Klienta w pierwszej kolejności na poczet najstarszych zobowiązań Klienta względem Spółki.
- W przypadku powstania dodatkowych kosztów i odsetek od zaległej wierzytelności, Spółce przysługuje, niezależnie od wskazań Klienta, prawo zaliczenia dokonywanych płatności w pierwszej kolejności na poczet kosztów i odsetek a na końcu na poczet wierzytelności głównej.
§ 8. Potrącenie i przeniesienie wierzytelności
- Potrącenie wierzytelności Klienta w stosunku do Spółki z wierzytelnością przysługującą Spółce wobec Klienta może nastąpić tylko za pisemną zgodą Spółki, pod rygorem nieważności.
- Spółka może bez zgody Klienta przenieść wierzytelności wynikające z łączącego go z Klientem stosunku prawnego na osobę trzecią.
§ 9. Realizacja Umowy
- Termin realizacji Umowy zaczyna biec w terminie wskazanym w Umowie, po łącznym spełnieniu wskazanych poniżej warunków:
- zawarciu Umowy zgodnie z § 5 ust. 1 OWU;
- wpływie zaliczki albo całkowitej przedpłaty na konto bankowe Spółki, jeżeli są stosowane;
- ustanowieniu innych zabezpieczeń płatności, jeżeli są stosowane;
- dopełnieniu formalności urzędowych, jeżeli są wymagane;
- dokonaniu istotnych ustaleń technicznych dot. Produktu, jeżeli okaże się to konieczne.
- Termin realizacji Umowy uznaje się za dotrzymany, jeśli Spółka poinformuje Klienta przed jego upływem o gotowości do wydania Produktu.
- Klient ma obowiązek odebrać Produkt w uzgodnionym w Umowie terminie.
- Dochowanie przez Spółkę terminu realizacji z Umowy zależne jest od terminowego wykonania obowiązków przez Klienta.
- Opóźnienie w realizacji Umowy przez Spółkę nie uprawnia Klienta do odstąpienia od Umowy ani do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń z tytułu opóźnienia.
- W przypadku zawinionego przez Spółkę niedotrzymania terminu realizacji Umowy (zwłoki) Klientowi przysługuje:
- prawo do wyznaczenia Spółce w formie pisemnej dodatkowego terminu realizacji Umowy, nie krótszego niż 30 dni roboczych,
- w razie bezskutecznego upływu terminu dodatkowego z przyczyn zawinionych przez Spółkę, Klient może odstąpić od Umowy.
- W przypadku skorzystania przez Klienta z prawa odstąpienia od Umowy, Klient może zażądać zwrotu dokonanych już płatności, pod warunkiem zwrotu otrzymanych Produktów. Zwrot Produktów wymaga ich dostarczenia, na koszt i ryzyko Klienta, do siedziby Spółki, w stanie niepogorszonym, wynikającym z normalnej eksploatacji.
- W zakresie maksymalnie dopuszczalnym prawnie wyłączone są wszelkie inne prawa i roszczenia Klienta z tytułu zwłoki Spółki, w szczególności wszelkie inne roszczenia odszkodowawcze.
§ 10. Odbiór Produktu
- W razie braku odmiennych uzgodnień w formie pisemnej lub w formie wiadomości email, miejscem spełnienia świadczenia według wyboru Spółki jest: siedziba Spółki, magazyn wskazany przez Spółkę, zakład produkcyjny wskazany przez Spółkę.
- Strony mogą uzgodnić w Umowie dostawę Produktu do miejsca innego niż miejsce spełnienia świadczenia. Transport taki organizowany jest na koszt i ryzyko Klienta. Spółka zwolniona jest z odpowiedzialności za wady, uszkodzenie lub utratę Towaru przez przewoźnika.
- W braku innych ustaleń, po stronie Spółki leży m.in. wybór przewoźnika, rodzaju transportu, drogi transportu, rodzaju i zakres potrzebnych środków ochronnych, opakowania Produktu.
- Na koszt i odpowiedzialność Klienta, transport/ przesyłka może zostać ubezpieczona przez Spółkę od ryzyk: kradzieży, stłuczenia, szkód powstałych podczas transportu, działania ognia i wody oraz innych ryzyk podlegających ubezpieczeniu.
- Ryzyko utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzi na Klienta z chwilą wydania Produktu Klientowi, osobie, która działa w jego imieniu lub przewoźnikowi w miejscu spełnienia świadczenia.
- Jeżeli odbiór lub transport Produktu nie może być zorganizowana z przyczyn leżących po stronie Klienta, Spółka może obciążyć Klienta wszelkimi wynikającym stąd kosztami oraz naliczyć opłatę za ubezpieczenie i składowanie Produktu. Składowanie Produktu odbywa się wówczas na ryzyko Klienta począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym Spółka potwierdziła gotowość wydania Produktu Klientowi, do dnia odbioru Produktu.
§ 11. Rękojmia i gwarancja
- Spółka ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne Produktów na poniższych zasadach, z zastrzeżeniem udzielenia Klientowi gwarancji na określone Produkty. W przypadku udzielenia gwarancji, z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, odpowiedzialność Spółki z tytułu rękojmi za wady fizyczne jest wyłączona, a zasady gwarancji określa oferta.
- O ile w Umowie nie uregulowano inaczej, odpowiedzialność Spółki z tytułu rękojmi wad fizycznych Produktu wygasa z upływem 1 roku od dnia wydania Produktu.
- Rękojmia Spółki nie obejmuje wad i szkód wynikających z naturalnego zużycia, niewłaściwej konserwacji, nieprzestrzegania instrukcji obsługi, nadmiernego obciążenia, nieodpowiednich środków roboczych, oddziaływań chemicznych lub innych oddziaływań otoczenia, niewykonanych prac, użytkowania Produktów niezgodnie z ich warunkami technicznymi lub z innych przyczyn, za które Spółka nie ponosi odpowiedzialności.
- Klient oświadcza, że zapoznał się z warunkami technicznymi użytkowania Produktu, który zamawia oraz zapewni zapoznanie się z warunkami technicznymi użytkowania Produktu swoich pracowników i współpracowników.
- Odpowiedzialność Spółki z tytułu rękojmi obejmuje wyłącznie wady istniejące przed przejściem ryzyka na Klienta lub wady powstałe z przyczyn tkwiących uprzednio w Produkcie. Ciężar dowodu w tym zakresie ponosi Klient. Odpowiedzialność Spółki nie obejmuje wad, o których Klient wiedział lub mógł się dowiedzieć przy zachowaniu należytej staranności, w chwili wydania Produktu.
- Spółka nie ponosi odpowiedzialności, w tym odpowiedzialności w ramach rękojmi, z tytułu uszkodzeń powstałych w wyniku niewłaściwego transportu, rozładunku lub przechowywania Produktów przez Klienta lub osoby trzecie, jak również powstałe wskutek dokonywania napraw lub przeróbek przez osoby nieupoważnione.
- Klient jest uprawniony do wystąpienia z ewentualnymi roszczeniami z tytułu rękojmi tylko wówczas, gdy uczynił zadość obowiązkowi zbadania Produktu oraz obowiązkowi zawiadomienia Spółki o dostrzeżonych wadach zgodnie z poniższymi zasadami:
- Klient ma obowiązek zbadania dostarczonego Produktu oraz niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 4 dni licząc od dnia dostarczenia mu Produktu zgłosić Spółce ewentualne niezgodności z zamówieniem.
- W przypadku reklamacji będącej wynikiem wad ukrytych, Klient niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 5 dni kalendarzowych licząc od dnia ujawnienia wady powinien zgłosić Spółce reklamację.
- Reklamację Klient winien zgłosić, za pośrednictwem wiadomości email na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. podając wszelkie istotne okoliczności oraz informacje żądane przez Spółkę.
- Po zgłoszeniu reklamacji Klient zobowiązany jest podjąć wszelkie niezbędne działania w celu ograniczenia szkody, zgodnie z zaleceniami Spółki.
- Niezachowanie terminów reklamacyjnych lub zasad reklamacji określonych powyższej, a w szczególności niezbadanie Produktu niezwłocznie po jego dostarczeniu lub niezastosowanie się do poleceń Spółki mających na celu ograniczenie szkody skutkuje utratą przez Klienta uprawnień z tytułu rękojmi.
- Podjęcie przez Spółkę kontroli zgłoszonych wad lub innych działań związanych z reklamacją nie wyklucza możliwości podniesienia przez Spółkę zarzutu nieterminowego lub nieprawidłowego postępowania Klienta w postępowaniu reklamacyjnym.
- Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa (dotyczących w szczególności praw konsumentów), w przypadku uzasadnionej reklamacji Spółka:
- w możliwe jak najszybszym terminie uzgodnionym w Klientem, dokona naprawy lub wymiany Produktu, lub też części Produktu, która uległa awarii;
- lub też, według swego uznania wymieni wadliwy Produkt na wolny od wad bądź obniży cenę wadliwego Produktu. Obniżenie ceny nastąpi odpowiednio o wartość wadliwego Produktu.
- Wadliwe Produkty lub części Produktów podlegające wymianie stają się własnością Spółki. Klient zobowiązany jest do wydania Spółce wadliwych Produktów lub części Produktów.
- W zakresie maksymalnie dopuszczalnym prawnie, Klientowi nie przysługują inne roszczenia i prawa z tytuły rękojmi wad fizycznych Produktu, niż roszczenia i prawa wyraźnie opisane w niniejszym § 11 OWU.
§ 12. Prawa własności przemysłowej oraz tajemnica przedsiębiorstwa
- W przypadku przekazywania przez Spółkę rysunków lub innych dokumentów technicznych Klient uznaje związane z nimi prawa własności, w szczególności prawa własności przemysłowej oraz prawa autorskie i pozostałe prawa Spółki.
- Wszelkie dokumenty techniczne należy traktować jako poufne. Zabronione jest udostępnianie ich osobom trzecim bez uprzedniej pisemnej zgody Spółki. Dokumenty te mogą być wykorzystywane wyłącznie w tym celu, w którym zostały przekazane i wyłącznie w zakresie niezbędnym do wykonania Umowy.
- Klient zobowiązuje się, w okresie współpracy jak i bezterminowo po jej ustaniu, zachować w tajemnicy wszelkie dokumenty i informacje udostępnione mu przez Spółkę w związku z nawiązaniem wzajemnych stosunków handlowych oraz wykonaniem Umowy, a stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa Spółki. Przez tajemnicę przedsiębiorstwa Spółki rozumie się w szczególności wszelkie nieujawnione do wiadomości publicznej informacje handlowe, techniczne i technologiczne (w tym rysunki, modele, szablony, wzory).
- O obowiązku zachowania poufności Klient zobowiązuje się pouczyć i skutecznie zobowiązać swoich pracowników i osoby z nim współpracujące.
§ 13. Ograniczenie odpowiedzialności
- Wszystkie przypadki naruszenia Umowy oraz ich skutki prawne, jak również wszelkie roszczenia i prawa Klienta, niezależnie od ich przyczyny prawnej, zostały ostatecznie uregulowane w OWU. Tym samym wszystkie niewskazane wyraźnie w formie pisemnej roszczenia odszkodowawcze, roszczenia o obniżkę ceny lub o unieważnienie/odstąpienie od Umowy są wykluczone. W szczególności Klientowi nie przysługuje odszkodowanie za szkody następcze, takie jak przestój produkcji, ograniczone użytkowanie, utrata zleceń składanych przez osoby trzecie, roszczenia osób trzecich o karę umowną, utracone korzyści, inne szkody pośrednie lub bezpośrednie.
- Spółka nie odpowiada za szkody w mieniu ani na osobie Klienta ani osób trzecich wyrządzone przez wadliwy Produkt.
- W przypadku ustalenia odpowiedzialności Spółki w stosunku do Klienta, wartość odszkodowania nie może w żadnym wypadku przekroczyć ceny netto za zamówione przez Klienta Produkty.
- Powyższe ograniczenie odpowiedzialności obowiązuje pod warunkiem, że nie stoi w sprzeczności z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa.
§ 14. Odstąpienie od Umowy
Spółka zastrzega sobie prawo odstąpienia od każdej zawartej Umowy bez podania powodów, w terminie 3 dni roboczych licząc od jej zawarcia. Odstąpienie w tym trybie jest uzasadnione w szczególności w przypadku niemożności wykonania przez Spółkę Umowy ze względu na następujące w krótkim czasie złożenie zamówień lub przyjęcie Ofert przez kilku Klientów. W przypadku skorzystania z prawa do odstąpienia, Klientowi nie przysługują w stosunku do Spółki jakiekolwiek roszczenia odszkodowawcze.
§ 15. Zastrzeżenie własności
- Spółka zastrzega sobie prawo własności Produktu do chwili uiszczenia przez Klienta całej ceny wynikającej z Umowy wraz z należnym podatkiem, kosztami dostarczenia Produktu oraz innymi kosztami wynikającymi z Umowy.
- Klient do czasu zapłaty całej ceny wynikającej z Umowy ponosi odpowiedzialność za ilość i jakość Produktu.
- Przeróbka, połączenie lub pomieszanie Produktu, co do którego zastrzeżono prawo własności powoduje, że Spółka staje się współwłaścicielem nowego towaru w takiej części w jakiej ma się Produkt do całości wartość zastrzeżonych rzeczy połączonych, pomieszanych lub przerobionych. Zastrzeżenie prawa własności jest skuteczne także co do udziału we współwłasności.
- Spółka nie wyraża zgody na jakiekolwiek obciążanie Produktu sprzedanego z zastrzeżeniem prawa własności.
§ 16. Siła wyższa
- Spółka nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w wykonaniu, niewykonanie lub naruszenie zobowiązań wynikających z Umowy, w całości lub w części o ile jest to spowodowane działaniem siły wyższej, na którą składają się w szczególności: wojna (wypowiedziana lub niewypowiedziana), inne działania zbrojne, inwazja, manewry wojsk działania terrorystyczne, embarga, promieniowanie radioaktywne lub skażenie przez radioaktywność od paliwa jądrowego lub odpadów jądrowych, toksycznych materiałów wybuchowych oraz innych niebezpiecznych materiałów, rebelia, rewolucja, powstanie, przewrót wojskowy lub cywilny, wojna domowa, trzęsienie ziemi, powódź, pożar, inne klęski żywiołowe, strajk lub inny konflikt pracowniczy, wypadek, awaria urządzeń, blokada dróg, utrudnienia w imporcie, szkoda transportowa, ograniczenia czasowe w ruchu drogowym transportu ciężarowego, niedobory energii elektrycznej, niedobory materiałowe i surowcowe, epidemia, pandemia, zagrożenie wirusowe, bakteryjne, nowelizacja prawa lub działanie organów i agencji państwowych, inne przyczyny niezależne od Spółki.
- Terminy określone Umową ulegają przedłużeniu o czas trwania okoliczności Siły wyższej.
- Postanowienia dotyczące Siły wyższej obowiązują także, jeżeli Siła wyższa wystąpi u kontrahentów Spółki – w szczególności we wskazanym przez Spółkę magazynie czy zakładzie produkcyjnym – i jest przyczyną opóźnień w realizacji Umowy przez Spółkę.
§ 17. Klauzula salwatoryjna
Ewentualna nieważność poszczególnych postanowień OWU nie powoduje nieważności pozostałych postanowień oraz porozumień, jak i Umów zawartych w oparciu o nie. Nieważne postanowienia zastąpione zostaną postanowieniami ważnymi, najbardziej odpowiadającymi celowi gospodarczemu postanowień nieważnych.
§ 18. Postanowienia końcowe
- W razie jakiegokolwiek konfliktu lub niejasności pomiędzy postanowieniami OWU i jakimkolwiek innym dokumentem, taki konflikt lub niejasność zostanie rozwiązana poprzez udzielenie pierwszeństwa:
- dodatkowym warunkom lub wytycznym uzgodnieniowym przez Strony w formie pisemnej;
- parametrom, wytycznym, rysunkom dołączonym do zamówienia lub Oferty i zatwierdzone na piśmie przez Spółkę;
- Wszelkie zmiany OWU wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Nowe postanowienia OWU wchodzą w życie w ciągu 30 dnia od ich opublikowania przez Spółkę.
- Sądem wyłącznie właściwym do rozstrzygania wszelkich sporów wynikłych na tle Umów zawieranych w oparciu o OWU jest sąd rzeczowo właściwy dla siedziby Spółki.
- Stosunek prawny powstały na skutek zawarcia Umowy podlega przepisom prawa materialnego Rzeczpospolitej Polskiej. Strony wykluczają zastosowanie Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów z dnia 11 kwietnia 1980 r. (tzw. „Konwencji Wiedeńskiej”).